- Dit evenement is voorbij.
Workshop: van herinnering naar verhaal
11 april-10:00 - 16:30
โฌ89,50
Op zaterdag 11 april geef ik een schrijfworkshop voor (beginnende) schrijvers. Je bent van harte welkom in een fijne en inspirerende ruimte in Ridderkerk waar ruimte is voor 8 deelnemers.
Iedereen die zijn of haar (levens)verhaal op papier wil zetten of dat van een dierbare is van harte welkom. Of misschien wil je gewoon oefenen in creatief schrijven. Geen stress, geen moeten, gewoon een leuke, ontspannen dag waarin je ontdekt hoe je kunt schrijven over wat je ziet, wat je bezighoudt of wat jou raakt.
Een hele dag voor โฌ89.50.
Schrijven is gewoon ontzettend leuk en een heerlijk creatief proces! Of je nu wilt ontdekken of schrijven iets voor jou is of al het een en ander op papier hebt staan, maakt niet uit. Vooraf geef je via een intakeformulier aan wat jouw wensen en doelen zijn zodat ik het programma zo goed mogelijk op de deelnemers kan afstemmen.
Misschien wil je starten met herinneringen vastleggen, een begin van een verhaal schrijven of de eerste stap zetten naar een boek.
๐ช๐ฎ๐ ๐ท๐ฒ ๐ฑ๐ผ๐ฒ๐น ๐ผ๐ผ๐ธ ๐ถ๐, ๐๐ฐ๐ต๐ฟ๐ถ๐ท๐ณ๐ฒ๐ฟ๐๐ฎ๐ฟ๐ถ๐ป๐ด ๐ถ๐ ๐ป๐ถ๐ฒ๐ ๐ป๐ผ๐ฑ๐ถ๐ด. We oefenen samen, helpen elkaar en ik geef tips over hoe je jouw verhaal tot leven brengt, bijvoorbeeld:
Wie vertelt het verhaal?
Waar speelt het zich af en wat zie, hoor, voel of ruik je daar?
Hoe maak je jouw tekst boeiend en persoonlijk?
Loslaten van chronologie en werken in thema’s/scรจnes
Welk perspectief kies je?
Gebruiken van literaire voorbeelden
Alles in een veilige, gezellige sfeer met ruimte om te delen, te lachen en te leren.
๐ช๐ฎ๐ป๐ป๐ฒ๐ฒ๐ฟ?
Zaterdag 11 april
Locatie: Ridderkerk-Slikkerveer
10.00 โ 16.30 uur
โฌ 89,50 p.p. (inclusief koffie, thee, water, fruit en iets lekkers)
Lunch neem je zelf mee
Maximaal 8 deelnemers, dus wees er snel bij!
Review
Suus, een van de deelnemers aan de workshop van 13 december 2025 schreef: Het was een fijne dag. Ik heb veel geleerd en vooral het enthousiasme van Elly werkte aanstekelijk. Haar eigen ervaring neemt ze mee en dat vond ik erg inspirerend. Ik heb er veel vertrouwen van gekregen voor m’n eigen boek. Aanrader!
Monique schreef: Ik vond de workshop heel inspirerend. Je wordt echt aan het denken gezet bij de diverse opdrachten die je uit moet werken. De sfeer onderling was goed en ik heb zeker zin in een vervolg!
Schrijf je in:

